Anmeldelse: TMNT

Så fik jeg endelige tid til at gå i biografen igen. Denne gang sammen med min 3 (snart 4) årige datter.

Filmen var TMNT eller Teenage Mutant Ninja Turtles.

tmnt.jpg

Mine forventninger var næsten lige så høje som min datters. Og jeg blev ikke skuffet. Stilen i den nye film om de fire muterede skildpadder var en del mere mørk end jeg husker fra de gode gamle dage, men det gjorde bare oplevelsen endnu bedre. Jeg var vist også lidt træt af de alt for fjogede skildpadder der kun tænkte på pizza.

Filmen er en animeret film og altså ikke en rigtig film eller en klassisk tegnefilm som den oprindelige TV-serie. Og det var gjort rigtigt godt, også selvom skildpadderne var gjort lidt tyndere end man tidligere har set dem. Også rotten Master Splinter var animeret flot, helt ned til hans buskede øjenbryn.

Filmen starter med at man får en kort baggrunds intro om oprindelsen af TMNT, dejligt at man ikke bruger halvdelen af filmen på at gengive hvad de fleste allerde ved i forvejen – enten fordi man har set TV-serie i 80’erne eller fordi man er begyndt at følge med de senere år hvor serien er genopstået.

Broderskabet er splittet og deres leder Leonardo er forsvundet i en jungle for at lære at blive en bedre leder. Det benytter Rafel til at spille en maskeret hævner, som om natten løber rundet og forsvare de svage, som en anden selvtægtsmand (øhh skildpadde).

Men da verden er truet af en ond mange millionær og en flok overnaturlige monstre, samles de fire skildpadder sammen med reporteren April og den fjogede Casy som naturligvis ikke mangler sin hockeymaske eller boldtræ. Og så går den vilde jagt gennem byen.

Jeg skal ikke afsløre mere af plottet udover at det hele ligger op til en fortsættelse – naturligvis.

Filmen kan varmt anbefales til alle børn og barnlige sjæle – men hvis man er under 7 år bør man nok sidde tæt på sin far eller mor, da den er en smule dyster til tider.

Jeg giver den 4 ud af 6.

Skriv et svar

