Anmeldelse: Ghost Rider

Så fik jeg alligevl set “Ghost Rider” på premieredagen – og det var en blandet oplevelse.
ghost.jpg
Bevæbnet med en 1½ liter cola og en stor pose med forsyninger satte jeg mig til rette i den store sal i Cinemaxx i Århus.

Mine forventninger var droslet lidt ned efter at have læst anmeldelserne fra USA – men alligevel – det er en Marvel film og jeg er stor fan at det univers.

Filmen startede ganske ok – men lidt inde i filmen begyndte replikkerne at virke lidt søgte. Ikke mindst den kvindelige hovedrolle spillet af Eva Mendes havde nogle knap så gode indledende scener. Men det blev dog bedre.

Effekterne i filmen var gode – dog var jeg ikke helt tilfreds med måden de havde lavet kraniet på Ghost Rideren aka Nicolas Cage.
Og handlingen… tja – det stank af en to’er. Alt for mange løse ender og en slutning som nærmest lignede “Spider-Man” – hvor helten tager ansvar for sine evner og ofrer sit livs kærlighed.

De kunne godt have lavet en film som var meget mere rå og beskidt. Men så havde de jo nok ikke fået en rating på PG 13, som det jo kræves i USA for at det unge publikum kan se den. Men det var meget savnet.

Men da jeg er en sucker for heltefilm – får den alligevel 3 Heltehoveder ud af 6.

hoved.jpg hoved.jpg hoved.jpg hoved-negavtiv.jpg hoved-negavtiv.jpg hoved-negavtiv.jpg

Skriv et svar

