Uwe Boll – verdens ringeste instruktør?

uwe_boll.jpg

Der har været skrevet meget om instruktøren Uwe Boll – ikke mindst negativt. Manden har gjort det til sit speciale at indspille populære computerspil til film – indtil videre har han gjort det med både House of the Dead, Alone in the Dark og BloodRayne. Og inden længe kommer In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale, Postal og Far Cry.

Kritikken har været om end meget voldsom – faktisk så voldsom, at Uwe Boll blev så træt af det, at han opfordrede sine værste kritikere til boksekamp – som Uwe Boll dog vandt – alle sammen😉

Mine kollegaer på Filmz.dk er lige så trætte af Uwe Boll – men er han nu også så ringe??

Jeg blev simpelthen nødt til at tjekke det, så jeg indkøbte henholdsvis House of the Dead og Alone in the Dark. Og med det ry Uwe Boll har, er de film heldigvis meget billige – de kan fås for mindre end 100 kr. til sammen.

houseofthedead.jpgaloneinthedark.jpgEfter at have set ca. 20 minutter af House of the Dead var jeg på nippet til at give alle kritikere ret – den var så RINGE, at jeg ikke umiddelbart kan mindes at have set en dårligere film – jeg fik aldrig set den helt færdig – så ringe var den.

Det var derfor med stor frygt at jeg smed Alone in the Dark på DVD’en – men til min store overraskelse var den slet ikke så ringe endda. Bevars det er jo ikke et mesterværk – ej heller en god film – men den kan da ses. Og ikke uden en vis portion underholdningsværdi. Og Christian Slater gør ikke filmen ringere…
Så er han verdens ringeste instruktør… ? Tja – ikke i mine øjne endnu – men nu har jeg jo også et par film tilgode. Og dem er jeg ikke 100% afskrækket fra at se.

3 kommentarer to “Uwe Boll – verdens ringeste instruktør?”

  1. Vandt - men tabte… « Bogh’s Refleksioner Says:

    […] Efter ca. 20 min måtte jeg stoppe den – den var simplethen så ringe – endnu et lavmål for mig – dog ikke helt så ringe som Houe of the Dead, som jeg beskrev i et tidligere  indlæg. […]

  2. Kent Damgaard Says:

    Bloodrayne er faktisk semi-ok. Den ændrede ikke ligefrem mit liv, men det var udmærket underholdning mens jeg så den. Det eneste der irriterer mig ved den er at de så hurtigt får fjernet hendes problemer med at komme i kontakt med vand. Når man har prøvet spillet og hele tiden har skullet holde hende væk fra det så synes jeg at de skulle have holdt fast ved den svaghed hos hende og så indarbejdet det i handlingen i stedet.

  3. Christian Bogh Says:

    Købte rent faktisk BloodRayne for nogle uger siden og så den her for nylig. Jeg er enig med dig i at den ikke er ringeste film – men den er altså ikke noget særligt.

    Forstår ikke at Michael Madsen og Ben Kingsley har sagt ja til at være med i den. Historien kunne godt være brugt bedre – har ikke prøvet spillet – men synes også at den sprang lidt let hen over en del detaljer, ikke mindst historien med Katarin’s far og hvad var det lige at Meat Loaf skulle i den film??


Skriv et svar

